top of page

ט"ו בשבט / 25.1 / ירח מלא הזנה




הירח המלא של חודש שבת מגיע ביום ה' ה25.1 בשעה 19:58 במזל סרטן הוודי ומאחוזת הירח המזינה והמשמרת פושיה.

סרטן הוא המזל בו יופיטר המחנך נעלה, אך אחוזת הירח פושיה נשלטת על ידי שבתאי עבורו אלמנט השירות והאחריות מוביל כך שאנו זוכים לשילוב של חסד ההתרחבות וגבורת הצמצום של ההורות הפנימית שלנו.

אחד הסמלים של אחוזת ירח זאת הוא פרח הלוטוס, המוצא את הזנתו החדשה מהישנה, מהפקעת והבוץ של הקרקעית לעבר האור הממתין על פני המים, שם הוא פורח. פושיה היא גם עטיני הפרה המזינים את עגליה ובמידת הצורך גם את עגלי חברותיה, את בני האדם וגם זני יונקים אחרים, הפרה לא מבדילה ומבקשת להעניק את כח חייה לכל מי שזקוק לו.

העיבוד הרגשי ממוקד בירח מלא זה בתנאי הזנתנו המשתנים הקשורים בתת המודע המשפחתי/שבטי ומבקשים עם הזמן לעבור התאמתם לצרכינו האינדיבידואליים, כמה להתחשב וכמה להגביל? איך לתת מבלי לחנוק?

חוסר האמון שעשוי לצוף בירח המלא נובע ממגננות שנולדו מתוך אכזבה בעבר, השמש במרכז גדי מסמלת על קארמה של כבוד, של מעמד ושל סמכות.

השמש בשרוואנה, אחוזת הירח הנוגעת להקשבה רב מימדית ושיא התפיסה האינטואיטיבית, בה הנשמה לומדת ומלמדת כיצד ביכולתנו ללמוד ולהקשיב לעצמנו ולאחר באופן עדין אך חד ביותר, עם שחרור האגו בבואנו להנהיג, לכוון ולהעניק את שירותנו שזוהי בעצם לקיחת האחריות ההורית הפנימית.

עלינו ללמוד בשבועיים הקרובים כיצד לאזן בין הקשבתנו העמוקה לשימור/חידוש גבולות ההזנה שלנו, לעשות סדר במרחב האינטימי ולתרגל יושרה רגשית רדיקלית, האינטואיציה מבקשת שיוף לכלים דרכם היא מתבטאת ומעל הכל אמון - מגננות הופכות למחסומים בהיעדר איום ממשי, היאחזות מנטלית נוקשה חוסמת את האינטואיציה ואת התבונה בכלל.

למי ולמה למדנו להקשיב על פני עצמנו? למי נמסרה הסמכות הפנימית ומכאן האחריות על עיבודנו הרגשי? תפיסות שהזינו אותנו בילדותנו מתוך ביתנו וסביבתנו הקרובה מבקשות עריכה מחדש או ממש התמרה עמוקה של שורשן, על מנת לזהות אותן יהיה עלינו להשתמש במשאבים הנגישים לנו בהמשך חודש שבט ועד חודש אדר א'.



שבתאי בדלי בבית ה8 מהירח ושליט אחוזת הירח מעיד על הטרנספורמציה המתבקשת כעת בניהול יצרינו החברתיים העמוקים כשאיזורים מסוימים בתת הכרתנו מבקשים גילוי אחריות מלא על מעגלנו האנרגטי, המנטלי והחברתי המשפיעים כל כך על התנהלותנו הרגשית הסמויה.

הקארמה הנפיצה ששבתאי מפעיל כעת מבקשת מאיתנו להוולד מחדש, לבחון את הגבולות סביב ניהול משאבינו ויחסנו למשאבי האחר, ברמה המעשית והרגשית גם יחד.

קשרים אינטימיים ואינטנסיביים בהם מתקיים שיתוף משאבים אישיים הם קשרים טרנספורמטיביים במהותם, החשיפה והפגיעות הנוכחת בקשרים אלה מאלצת קילוף שכבות, חרדות ומגננות שונות שאנו מביאים איתנו מקשרים קודמים כמו גם מחיים קודמים - הקארמה היא עצם ההתמודדות שלנו עם הפחד שאינטימיות מביאה עמה.

גם אם החשיפה עצמה מרגישה קטסטרופלית היו בטוחות שתשרדו אותה ואף תצאו מעברה השני עם הבנה עמוקה יותר של היצרים העמוקים שלכן כמו גם אלה של הזולת, שבתאי מאפשר לנו לרפא קשיים רגשיים שמלווים אותנו מילדותנו, אירועים לא צפויים ואתגרים משותפים שעברנו עם משפחתנו מהווים התנסויות ראשונות בחיים אלה עם התמודדות רגשית יציבה, אם לא זכינו ליציבות סביבתית בילדותנו בשעות הקשות יהיה זה חוסר היציבות שיהווה דפוס בהמשך חיינו הבוגרים.

גם עשרות שנים לאחר שחלף האירוע, הרשמים נשארים בתת הכרתנו ובונים את תפיסת עולמנו השלמה ואמונתנו ביכולתנו האישית להתגבר על מכשולים דומים בהמשך, על כן עלינו להוכיח לעצמנו שאנו מסוגלים לפעול אחרת מהדוגמאות שהשתקפו לנו בילדותנו מהסביבה הקרובה וההורים בפרט.



בבית ה3 מהירח קטו בבתולה הוא הטיהור הסביבתי לו אנו זקוקים, בחיפוש האמת של זנב הדרקון מתבצע מחקר אנליטי ביקורתי ומבודד - בשחרור הצמדותנו לאגו הרוחני המספר לנו שאנו נחוצים על מנת לעזור לאחר, אנו מתנתקים מהצורך לרצות את כולם ומסוגלים בהתאם לעמוד על גבולותינו. המיומנות התקשורתית האישית שלנו יכולה להפוך כל ויכוח ואי הסכמה לכלי המוביל לבהירות מחשבתית, להבדלה תפיסתית, ליושרה ולהשלמה אך על הדרך גם כלי התקשורת השיווקית (מי אמר פרופגנדה?) שדבקו בנו מסביבתנו החברתית צפים, זאת על מנת שנוכל לשחרר מתוכנו את הרעיונות שאינם משרתים אותנו ואת הסביבה. נדרשת מיומנות אינטלקטואלית כמו אומץ רגשי כדי לנהל את השיחות הממתינות לנו בשבועיים הקרובים על מה שהתרחש בעבר, גם אם לפני שנתיים וגם אם לפני שעתיים, גם אם בחיינו האישיים וגם א םבנרטיב הקולקטיבי, זה אמנם רק עוד שלב בלמידה השלמה של מעבר הקטבים בציר הריפוי אך זה בהחלט אחד קריטי שאם לא יקבל צורתו כעת יחזור בהמשך המעבר לבדוק את מוכנותנו שוב. במידה ואיננו מפעילים את הביקורת החיצונית והבקרה העצמית שקטו בבתולה דורש, ביכולתנו לייצר אשליה נוספת (ראהו) שרק תרחיק מאיתנו את ההטהרות הרגשית אליה עלינו לכוון.

כשאנו מנתקים עצמנו גם אם לרגע מהדחף לרצות את הזולת אנו יכולים לזכות להבנה עמוקה יותר ביחס למקום ממנו דחף זה נובע, שהוא מלכתחילה ביקורת עצמית נוקבת ואובססיבית שמחרבת את ערכנו ותולה אותו בהקרבה עצמית המולידה אגו רוחני כפייתי המנפח את חשיבותנו לבריאותו הנפשית של האחר אך מחסל את אחריותנו על מערכתנו האישית.


ראהו בדגים בבית ה9 מהירח הוא המסע הרוחני והתעוררות האמונה שירח מלא זה מציע לנו, הרצון להוביל לסימביוזה רגשית ותודעתית עם הסביבה רק ירעיל וישחית אם יתבטא בהצמדות לאמונות קולקטיביות נטולות ייחודיות. כשאיננו מזהים ומרגישים מהי תרומתנו הייחודית לקולקטיב, כל דבר שננסה לתרום יבלע במערכת השלמה, יתמזג עם תנועה חיצונית שלא מהדהדת את רצון הנשמה האמיתי ויטשטש עם הזמן את צורתנו הנבדלת בתוך אחדות ההמון.

דרך חיובית להשתמש באנרגיה המפלצתית של ראש הדרקון היא לשחק על הגבול שבין ייחודיותנו היצירתית ואחדותנו האנרגטית, כשאנו חולקים את תפיסת עולמנו הרוחנית עם הסביבה אנו מזמנים לחיינו אנשים ועשייה שהולמת אותה, אם אנו מבקשים להשאר חבויים ולהתמזג עם ההמון אנו מאבדים כל תרומה אותנטית שביכולתנו להעניק. אם יצירה סמלית או פעולה ישירה, לכל אחד ואחת מאיתנו חזון רוחני הנשען על מערכת אמונותינו, ראהו הדג מצד אחד שואף לאחדות רוחנית אך עם זאת מסרב לוותר על ההבדלים בתוכנו ובעיקר הנקודות בהן כל אחד ואחת חורגים מהנורמה, ככל שנחפש להסתיר את החריגות שלנו כך נזרז ונקדם את הפיכתנו לכבשה בעדר, נטולת קול אישי, נטולת יכולת השפעה ממשית ונטולת ניצוץ שמטרתו לקחת חלק במהלך האנושות השלם מבלי לאבד את ייחודיותו.



בבית ה6 מהירח ממתין האתגר העיקרי של ירח זה, עם ונוס, מרקורי ומאדים בקשת מגיעה תשוקה תקשורתית מעשית ואנרגיה מנטלית חזקה ותחרותית שביכולתנו לתעל דרך אקטיביזם פוליטי, חברתי או מוסרי. ונוס בשורש, בתחתית חשקי הלב שוכנת האשליה שעלינו להחריב בצורת אמונותינו ביחס לערכנו העצמי, תפיסת האהבה שלנו ויצירתנו, ונוס מאלצת אותנו לחמול על ההיסטוריה ולאהוב את השורשים שלנו ושל האחר מבלי להצמד אליהם. תסביכים עמוקים מצריכים חפירה אמיצה וגם נכונות לקום אחריה, לטפס מעלה ולצאת מהעיוורון שלעתים מגיע עם אהבה לא נקייה דרך שחרור העבר מעשית ורעיונית, כל מה שהדפוסים הרגשיים שלנו זקוקים לו כרגע זה דיסטנס בריא. מרקורי ומאדים דבוקים זה לזה ומעידים על אופטימיות אגרסיבית, עלינו להשמר מעיקופים רוחניים, רגשיים ואינטלקטואליים ולהזהר מהטפות, שלנו או של האחר שכן זהו זמן לפעולה רוחנית ישירה, לשיתוף ידע גבוה ולתיעול החורבן של הלב ליצירה דרך הלחמותנו על מערך אמונותינו אך אם טרם ביררנו היטב מהו נהפוך לטרף קל עבור גנבי הדעות.

הלב מבקש אמת בלתי מתפשרת, לא ערוכה ומכוערת ככל שתהיה, בפועל קרב המוחות החשוף של מאדים ומרקורי עשוי לעבור באופן אגרסיבי אם הלב לא מנהל את המערכה והרי הלב עצמו מנוהל על ידי אמונה.

עלינו להכיר באגרסיה שצפה בנו ולבחון מהו שורש האמונה מתוכה היא יוצאת, מה שנרקב או מרעיל נועד להיעקר אך קודם עלינו לתת לו ביטוי מעשי במציאות החיצונית.



בבית ה10 מהירח יופיטר בטלה הוא פרי השפעתנו על המציאות, הידע וההשקפה האינדיבידואלית שלנו, נסיון החיים האישי ממנו אנו שואבים מוטיבציה לקידום עצמי ותחרותיות בריאה. איך אנו מתגברים על מכשולים, איך אנו נלחמים על עצמנו ואיך אנו דורשים מיתר הבריאה להתנהל במלחמתה מול מכשולים דומים?

יופיטר הוא המחנך הגדול, בטלה המארסיאני הוא מדריך אותנו בשדה הקרב של החיים בו עלינו לשים את עצמנו בעדיפות ראשונה כאינסטינקט, ללא מחשבה או אג'נדה מלבד השרדות. כשאנו מרשים לעצמנו להיות בראש סדר העדיפויות אנו שמים את חוויתנו האישית כבוחן המציאות המרכזי, בהתחשב בכך שתבונה נובעת מהתבוננות, הדרך היחידה עבורנו להאיר עם בינתנו את חיינו היא תחילה להתבונן במחשבותינו ומעשינו. סוף מעשה במחשבה תחילה - המעשים הם העיקר אך המחשבה היא בסיסם. הפרי/הזרע הוא התמצית של הכל, התוצאה של המעשים הנובעים מהאמונה, אמונה נכונה תוליד תוצאה נכונה, אמונה שקרית תוליד תוצאה רקובה - אם הפרי נרקב זאת למעשה הזדמנות לשתול את הזרע החבוי בפנימיותו ולהתחיל מחדש.

הרצון להזין ולתת צריך להגיע מתוך הכוונה הנכונה, הכוונה מדייקת את הפעולה ממש כמו שהשורשים מדווחים ליתר העץ על שינויים נסתרים במרחב צמיחתם ובדומה גם הפרי ואיכות תוצאת המעשה מדווחת על המתרחש באופן חבוי בעומקי רוחנו, לבנו ותודעתנו.

לא לפחד פעול, עלינו ללמוד, לדייק ולשחרר והנצחון כבר יגיע מעצמו, רק לבצע ברמה הגבוהה ביותר את שעלינו לבצע.



ט"ו בשבט הוא הארת הירח המלא על התעוררות האדמה, הכבוד שהיא דורשת לשם תפקוד בריא שמזין אותנו בתמורה הוא כבוד לבסיס המערכת הפיזית בה אנו מתקיימים כבני אדם.

כבוד אמיתי מגיע דרך הבנה, ללא הבנה אין כבוד, רק מניפולציה ואינטרסים כלפי אלה שלתפיסתנו יש מה להציע לקידומנו האישי.

האדמה, הצמחים והחיות זקוקים להגנתנו, בדומה לשכבות הנמוכות באוכלוסיה המהוות בסיס לקיום האנושי המלא - נשים, ילדים, זקנים, חולים ונזקקים זקוקים להגנתנו לא משום שאינם בעלי מסוגלות אישית או מפני שהם נחותים, אלא משום שאלה האכולוסיות המצריכות עדינות וחמלה בקשרנו איתם המהוות השיקוף האולטימטיבי לכבודנו העצמי.

אם כבוד קשור מבחינתנו במעמד, הצלחה, כסף או השפעה סביר שאיננו מכבדים את עצמנו כלל. כבוד אינו האדרה, אלא הבנה מלאה ביחס לטבעו של האחר והיחס הייחודי שהוא זקוק לו על מנת להתקיים באופן בריא והרמוני.

המנעו ממגע עם מי שהתנהלותו מעידה על חוסר כבוד לאחרים ממנו, לחלשים ממנו, למוגבלים ממנו, גם ובעיקר אם הוא מדבר בשבחי הכבוד ההדדי, הפלורליזם והצדק החברתי.

הגיע הזמן שהאנושות תתעורר מהמניפולציות האינטלקטואליות תחתיהן אנו נמצאים, הגיע הזמן שנלמד להבדיל בין הדיבור לעשייה ושנתמקד בפרי הרקוב שמיוצר על ידי עצים בעלי גזע חזק למראה.

הכל שוכן בשורש והלב יכול להריח את האמת על מצבו מקילומטרים, אם רק נשכיל להקשיב.

שיהיה ראש שנת צמיחה נפלא לכולנו, שהירח המלא יעניק לכל אחד ואחת מאיתנו בדיוק את ההזנה לה אנו זקוקים ושכל עיכוב ומניעה יתקבלו בפנימיותנו בהשלמה והבנה.

אוהבת ים ים ים ושיהיה לכולנו ב ה צ ל ח ה !

על היצירות במאמר זה ילידי ירח פושיה

1 Comment


גל Gal weiss
גל Gal weiss
Feb 07

💗


Like
bottom of page