top of page

ראש חודש שבט / 11.1 / עץ השדה




הירח החדש של חודש שבט מגיע ביום ה' ה11.1 בשעה 13:57 ובאחוזת הירח פורבה אשאדה המנוהלת על ידי ונוס ומגלמת את ההשראה של איחוד הכוחות בין שני המורים הפלנטריים, ונוס לבנו מלמדת במרחב החומרי ויופיטר שליטו של קשת מלמד במרחב הרוחני. ההשראה הזמינה לנו בחודש שבט נוגעת להתעוררות האדמה, לקראת ט"ו בשבט והירח המלא המסמל את ראש השנה לעצים אנו נערכים לסופה של עבודת השורשים העמוקה של זמני החושך השנתיים, עם תמיכת מאדים ומרקורי באיזור השורשי של המרכז הגלקטי בתחילת קשת. מרקורי סיים את נסיגת החורף שלו ומאדים בחלופת אנרגיה עם יופיטר שסיים את נסיגתו בטלה בבית החמישי מהירח, השחרור האנרגטי של הירח החדש מאפשר לנו לזרוע כוונותינו לחודש שבט עם תודעה חדה, כח רצון עמוק ואמונה ברורה ועצמאית ביכולתנו לחזור לחיים. המוזה השורה עלינו ממרחב הירח החדש דורשת זרימה, שילוב הכוחות במקבץ האנרגטי השוכן בחזקתה מכיל בפנימיותו עיבוד תודעתי (מרקורי, ירח) ובחיצוניותו יוזמה מעשית (מאדים, שמש), האיזון בין הנקביות הרספטיבית לזכריות האקטיבית בשדה הקרב הרוחני נשען על אמונתנו, שבחודש שבט נוגעת לגילוי הקדושה הקיימת בכל דבר ודבר, ברמה היום יומית והמינורית ביותר.



החלופה האנרגטית בין מאדים ויופיטר היא המגנט של ראש חודש זה, יופיטר הגורו ומאדים החייל מחליפים בתים והופכים לרבי הצבאי ולחייל בצבא האמונה העוסקים כל אחד ממרחבו של האחר ברוחניות של האגרסיה ובפעולה הישירה של אמונה.

זהו הזמן לאסוף את רשמי נסיגת מרקורי החורפית מן השורש (MULA) בו מאדים ומרקורי חולפים ולברר מהי ההתמחות הייחודית לנו שביכולתנו לספק לזולת לשם "זיכוי הרבים", כיצד ביכולתנו להשפיע דרך דוגמת בריאות הגוף והנפש האישית שלנו? מה דורש את טיפולנו ומה עלינו "להקריב" ולשחרר משגרתנו לשם שיפורה הכללי, שכן השגרה ההוליסטית היא הבסיס להתגלות האמת, בלעדיה ההתגלות האמת הנקייה אינה אפשרית. השורש בתחילת קשת מהדהד את איכויותיו הרוחניות של קטו, זנב הדרקון המשוטט בבתולה ובבית ה10 מהירח החדש, בעזרתו אנו מפנימים שחולי גופני או נפשי מהווה מעצור לאור האמת לחדור. החולי המדובר הוא תוצאה של היאחזות ברעיון, רגש או פעולה שמחלישה את מערכתנו השלמה - ההחלמה נשענת על שחרור ההיאחזות וההצמדות שזו בפני עצמה פעולה פסיבית המתקיימת אינטואיטיבית ברגע שהגוף והנפש מוכנים אליה ולא דקה אחת קודם. על אף היצרים המוגברים הנובעים מהאש של ירח זה עלינו לנסות לזהות מה הם האיזורים המצריכים עשייה ישירה ומה הם האיזורים שדווקא דורשים מנוחה שתביא לשחרור בתמורה לאיפשורה. לשם כך עלינו להסכים להתבונן בויז'ן הרחב שלנו עבור עצמנו ועבור הזולת, שכן ההשראה שלנו עבור חיינו ועבור האנושות בכלל מספקת לנו רמזים ביחס למחלקות הדורשות צמיחה לעומת אלה המבקשות פשוט להיות.



חודש שבט קשור במזל דלי באסטרולוגיה העברית, האחדות התודעתית בין כל היש חוצה את גבולות האגו במזל זה - שהוא בעצם התחנה האחרונה לפני השחרור הסופי של דגים באדר בו אנו מגלים רמה גבוהה ועמוקה יותר של אותה אחדות - בשבט מתקיימת ההכנה לאחדות הקוסמית דרך האחדות הפיזית. דבר הבורא מקיים את המרחב הגשמי כולו - אם דומם, צומח או חי, בכל פרטי הבריאה "נפש" חיונית וייחודית להם בהתאם לטבעם ותפקידם במערך השלם. עלינו לגלות בחודש שבט את היד המכוונת וההשגחה הפרטית בכל אירוע קטן וגדול, להפיק את המסר הרוחני לחיינו וללמוד מכל מורה ובעיקר מהעצים, האילנות.

חודש שבט וחתימת דלי הקולקטיבית בשילוב ירח המסע הקשתי החדש שפותח אותו מבקשים מאיתנו להחכים מכל דבר ודבר, לשפר התנהגותנו בין אדם למקום ובין אדם לחברו דווקא דרך הדברים היום יומיים המצויים בקרבנו וסביבתנו המידית.

האילן המהווה המורה העיקרי במסע של חודש שבט מחולק ל3 רבדים, שורש, גזע ופרי, חלוקה המהדהדת את חכמת הבריאה החומרית באשר היא המתגלמת באופן הישיר והקוהרנטי ביותר דרך העץ.

השורש הוא המרחב הנעלם מן העין, החבוי והנסתר של העץ אך גם עיקר קיומו המספק את ההגנה המרכזית מפני סכנות ההשמדה של הרוחות והשטפונות המאיימים לעקור את העץ ממקומו.

הגזע כולל בתוכו גם את הענפים והעלים, זהו רוב המבנה החומרי של העץ המתעבה ומתרחב במהלך חייו.

הפרי הוא השלימות של העץ, היסוד להמשך דורות האילן הבאים דרך הזרע הנמצא בתוכו.



שבתאי בבית ה3 מהירח בדלי מעיד על האינטיליגנציה הקולקטיבית והאומץ האינדיבידואלי הנדרשים מאיתנו בראש חודש זה, השמירה על מעגלנו האנרגטי והחברתי בפרט נועדה לדאוג לקיום יום יומי התואם את שאיפותינו הרחבות יותר. באינטראקציות השטחיות למראה בהן אנו לוקחים חלק חבויה המשמעות הגבוהה יותר של ניהולנו העצמי ואחריותנו השלמה, השיח השגור בחיינו משקף את הלך תודעתנו הרחבה ומצבו של העץ שאנחנו, מהשורשים, דרך הגזע ועד הפרי. שבתאי אחראי למבנים המעשיים של חיינו, בדלי שפת הסמלים והרעיונות נפתחת ומייחסת לכל מימד מהמבנה השלם תפקיד רעיוני וסמלי אחר - השורש הוא האמונה, הגזע הוא העשיה הנכונה והפרי הוא השפעתנו על הסביבה, שלושתם יחד מהווים מערכת אחת של אחריות אישית ויושרה תודעתית. כשמרחב הצמיחה שלנו מושפע על ידי גורמים מזיקים הדבר ישפיע ישירות על מצבנו כששורש האמונה הוא הראשון להפגע וזה המשפיע על יתר המבנה המערכתי, דרך עשייתנו (הגזע) והשפעתה על הסביבה (הפרי).

לא סתם הבית ה3 קשור באומץ, שכן עלינו לגלות גבורה ממשית על מנת להכיר בקשר הסימביוטי בין תודעתנו האישית ובין המרחב החברתי והמנטלי המקיף אותנו בכל עת ולהבין שהשורש האישי הוא המקום בו התנועה באמת מתחילה ולא להפך.



בבית ה4 מהירח המדומה בעצמו לשורשי העץ שוכן ראש הדרקון ראהו בדגים המכוון את מרחבנו הרגשי האינטימי, ממנו שורש האמונה צומח. האנרגיה הדגית היא האמונה המיסטית, שליטת יופיטר תמיד נוגעת לאמונה אך להבדיל מקשת מזל האש של הגורו הנוגע לאמונה הנובעת מנסיון חיינו המעשי, בדגים מדובר בידיעה עמוקה ואינטואיטיבית הנשענת על קארמה, זכרון נשמתי רחוק ודווקא תלויה ביכולתנו להתנתק במידה מסוימת מהאגו ומכאן מהחוויה האישית והמעשית של חיים אלה. בדגים היניקה המתמדת מעולם הרוח הנסתר מקיימת ומפתחת את הנפש, היא הזנת חיינו הרוחניים הכל כך קריטיים לכניסתנו לחודש שבט, שכן השעון הקוסמי טרם הצביע על התעוררותו של עולם החומר (ט"ו בשבט, הירח המלא) ומכאן זהו עדיין הפן הרוחני של חיינו המוביל את דרכנו.

החסד והנתינה הרגשית של דגים נובעת מיכולת ההתמזגות שלנו עם כל היש - בדלי מתקיימת הכרה חיצנית באחדות אך בדגים שאחריו אותה אחדות היא אמת הנחווית ברמה הפנימית, דרך תת המודע וטבענו הרגשי המשתנה.

ראהו מביא עמו חציית גבולות, דבר שיכול לעזור לנו לפרוץ עבור עצמנו דרך חדשה לניהול מרחבנו הרגשי אך גם עשוי לפתות אותנו לקחת קיצורי דרך ולהתנהל בצורה לא מוסרית על מנת להשיג את המטרות האנוכיות שלנו.


האיזון לדחיפה האימתנית של ראהו הדג הוא קטו בבית ה10 מהירח, הפרי לו אנו מצפים בראש חודש זה הוא המשיכה של גופנו ונפשנו לעבר הביקורת המפרקת לגורמים של מזל בתולה. קטו הוא גוף ללא ראש, העשייה לה הוא אחראי היא אחת אינטואיטיבית, נטולת מחשבה קוהרנטית אך עם זאת מדויקת להפליא בכל הנוגע לשיעורינו הרוחניים. בזמן שראהו דוחף אותנו לזיהוי הקדושה בכל היש, לאחדות האנרגטית הנוכחת בבריאה כולה, קטו מושך אותנו לכיוון השני על מנת למתוח את גבולות יכולתנו להעמיק את נוכחותנו הרוחנית ובאותה עת להשאר מקורקעים, בעלי יכולת הבדלה ברורה בין השיעור הפרטי לשיעור הקולקטיבי. כדי שנדע להבדיל (לא להפריד) בין השיעור האישי לקולקטיבי עלינו להסכים להכיר בנקודת המפגש של השניים השוכנת במעמקי הביקורת הנוקבת שצפה בנו בזמנים אלה, אם הביקורת מופנית כלפי עצמנו, עלינו לזהות את אותה דרישה לשינוי גם בזולת - אם הביקורת מופנית כלפי הזולת עלינו לזהות את אותה דרישה לשינוי בניהולנו העצמי. הבקרה הבתולית שבדרך כלל עשויה לנתק אותנו מהמציאות הרוחנית דווקא עוזרת לנו במעברו של קטו להתחבר אליה, לאתר דרכה את ההתנהלות הארצית שחוסמת את חיבורנו לטבענו הרגשי והאנרגטי המשתנה והגמיש ולשמור כמובן על מרחב פנימי, מעשי וחברתי נקי ומסודר על מנת שלא נתמזג חלילה דרך ראהו הדג עם גורמים רעילים ומשחיתים הקיימים בחיינו או אלה שאליהם אנו נמשכים כעת בזכות דחיפת דרקון האשליה.


המטען הנשמתי שמתעורר בירח החדש היא ונוס העקרבית, בבית ה12 מהירח ובקרבת הגנדנטה (מפגש מים ואש, קשר קארמתי) לבנו מרוכז ברגש החבוי המבעבע מתחת לפני השטח הדורש מאיתנו הכרה. ונוס מצביעה על הרצונות הארציים שלנו, המשאבים הנגישים לנו ברמה הפיזית והרגשית בעקרב הם בעיקר אלה של אחרים או אלה שבדרך כלל סמויים מהעין, שוכנים עמוק בתת הכרתנו ומניעים את התנהלותנו המעשית דרך זכרון האובדן, הבדידות והתסכול המצטבר של יצרים בלתי מוגשמים. בתור שליטת אחוזת הירח של ראש חודש זה ונוס היא שורש המוזה, ההשראה שהיא מספקת נועדה לכוון אותנו ליצירה דרך התמרת הזכרון הכואב, אם של חיים אלה או של הקודמים לפניהם, שכן הבית ה12 הוא המרחב דרכו מתקשרת איתנו הנשמה. במזל עקרב אנו הופכים פסולת לדשן ועבור ונוס לבנו מדובר בבירור והבדלה די מאתגרת לביצוע מאחר וטבעה המחפש היקשרות נבחן בתהליך הטרנספורמטיבי המצריך שחרור היאחזות ופינוי מקום. מצדו השני של הקשר הקארמתי של גבול עקרב-קשת ממתינה לונוס נקודת החורבן השורשית בה השקרים והאשליות שממלאים את לבנו נהרסים ומותירים אחריהם אמת אחת יציבה וברורה - האינטנסיביות העקרבית שממוקדת כל כך בהגנה מותמרת בקשת לשחרור ההיאחזות וגילוי האמונה, הדרישה לצאת מגבולותינו ולמצוא את החופש לו אנו מייחלים נועדה לקבל את ביטויה במערכות היחסים הקרובות שלנו כמו גם בביטוינו היצירתי העובר לאט לאט מגישה רגשית ואישית לאחת יותר פילוסופית ורחבה.



ההתעוררות שראש חודש שבט מציע לנו היא אחת עדינה אך ישירה להפליא, מרכזו של מזל קשת מדריך אותנו ליצירה אמיצה ומחודשת של מערך אמונותינו, לא כפעולה סמלית אלא באופן ישיר ומעשי ביותר. המלחמה עברה לניהולם המשותף של מאדים ויופיטר שיחד מלמדים אותנו כיצד לשמור על עצמאותנו אסרטיבית מבלי לאבד את ראייתנו הרחב המונעת מחסד ורצון ממשי ללמוד ולהתרחב תודעתית. הגבולות שנועדו להפרץ ואלה המקיימים והמשמרים זקוקים ליחס אחר בבואנו לבחון אותם, אך בין אם אנו מבקשות לחצות אותם או להבין את שורשם לעומק עלינו לגשת אליהם בכבוד רב. הגבולות התודעתיים, הרגשיים והמעשיים בתוכם פעלנו עד כה ראוים להכרת תודה, גם אם אינם משרתים אותנו עוד אם לא נשכיל לברר מה היתה תכליתם עד כה לא נבין את משמעותם וכך סביר שנחזור אליהם בהמשך גם אם זמנם עבר. אלה שעלינו להמשיך לשמר או לדייק גם הם מבקשים הבנה ברורה יותר של תפקידם, אחרת יובילול לדיכוי ותסכול עמוק המוביל בדרכו לטינה, כלפי עצמנו או כלפי הזולת. כשאיננו מכבדים את הגבולות ששמרו עלינו במהלך חיינו איננו מכבדים את עצמנו, במזל קשת האמונה מתגברת אך איתה גם האגו הרוחני יכול להתפוצץ ולהפוך את ה"אני מאמין" ל"אני מטיף", האגו הרוחני שמגיע למסקנה שהוא יודע כל הוא למעשה התגברות הבורות והסוואתה דרך תפיסת עולם רחבה, כזה הוא האגו הרוחני, מספר הסיפורים הטוב ביותר, שכן להבדיל מהאגו הארצי סיפוריו אינם נטועים במציאות המעשית אלא באמונה שיכולה להוות מפתח ליציאה לחופשי באותה מידה שיכולה להוות תא בכלא האשליה.



חודש שבט מתחיל עם יצרים גבוהים, תרגול בחירתנו החופשית בחודש זה קריטית לשם החזרה לחיים שתגיע בעוד שבועיים עם הירח המלא של ט"ו בשבט והתעוררות החומר והרגש אותה הוא מסמל.

ההתבוננות בקשר הישיר בין שורשינו, גזענו ופירותינו תחזק את בינתנו, ההמנעות וההתנערות מאחריותנו על צמיחתנו האישית תחזק בהתאם את הבורות, היעדר הידיעה, היעדר ההבנה והמשך קיום הנתון להשפעה חיצונית ללא הבדלה.

עלינו לרומם את האמת ללא פשרה אך לשם כך אנו חייבים להחריב את השקר, לפנות לאמת מקום להתיישב עצמאית ואותנטית בפנימיותנו שכן על אף שהאמת תמיד משוטטת במרחבנו האנרגטי השלם היא מצריכה מאיתנו הסכמה, אפשור להתמקם ולהשריש על מנת שלא נאבד את חיבורנו אליה בזמני הסערה והגשמים המאיימים בעקירתה ממקומה.

מאחלת לכולנו חודש מבורך, מסע מוצלח לעבר האמת ויכולת נקייה לטפוח לעצמנו על השכם מדי פעם, השמש חוזרת והאדמה מתחילה להתעורר מחדש, איתן גם אנחנו מתכוננים ליקיצה הטבעית ולסופו של החלום החורפי אליו נכנסנו, לאט לאט ובהתמדה.

אוהבת המון המון ושיהיה לכולנו ב ה צ ל ח ה !

על כל היצירות והציטוטים במאמר ילידי ירח פורבה אשאדה

Kommentarer


bottom of page