חג השבועות מגיע ועמו הירח המלא של חודש תשרי ביום חמישי ב17.10 בשעה 13:25 בצהריים, במעלה הראשונה של מזל טלה הוודי ועל הגנדנטה (קשר קארמתי, מעבר מים-אש) המאפסת של הגלגל באחוזת הירח אשוויני הנשלטת על ידי קטו, זנב הדרקון. השילוב של שליטת קטו באשוויני ומאדים בטלה הוא אחד המדומה להתפוצצות יצרים, קדומים עמוקים ונסתרים מתוך האינסטינקט הרוחני - אל תוך המציאות הפיזית והמעשית.
האנרגיה הפראית השוכנת בנקודת הלידה של תחילת טלה הייתה סממן בתרבות הוודית העתיקה לידע, יכולות וכשרון ריפוי, השילוב של קטו הרוחני ומאדים הפיזי רק מחזקת את השלמות של הרפואה, הן מצדנו הנשמתי והן מצדנו הנפשי-גופני. אנחנו שנה לתוך מעבר קטו בבתולה שמהווה תהליך ניקוי והטהרות מעשי עמוק הנובע מהדרכת הנשמה, הגברת הקצב שעונות הליקויים מביאות עמן עוזרת לשחרור ההצמדות לו אנו זקוקים לשם קיום בריא יותר.
גם עונת הנסיגות עושה את זה, עם יופיטר שהחל את נסיגתו בשור ב9.10 ושבתאי שחזר לאחוזת הירח שאטהאבישה במרכזו של דלי המהווה אחותה התאומה של אשוויני, אחוזת הירח המלא של תשרי.
הירח ושבתאי נמצאים שניהם באחוזות הירח הקשורות בכח החיים של הסוס (אשוויני-זכר, שאטהאבישה-נקבה), סמל החופש המעשי, העצמאות היצירתית והאצילות החברתית, לעברם דהירתו של הסוס מובילה אותו דרך המרחבים הפתוחים של ה"עצמי" (טלה) ושל ה"קולקטיב" (דלי). איך ניתן להתנהל באופן הרמוני בתוך הקבוצה ולתרגל אותנטיות רדיקלית באותו הזמן? נסיגתו של שבתאי בדלי ובבית ה11 מהירח עוזרת לנו לכוון בפנימיותנו לשם דיוק אחריותנו החברתית ובתמורה הירח שהוא גופנו הרגשי עוזר לנו עם ספיגת האנרגיה המרפאה של חג הסוכות על מנת שעיבודנו הנפשי האישי ישקף אותה גם מול הזולת - הפיכה לצינור השפעה.
ההתמקדות בהתפתחות האישית תחזור עם נסיגת מאדים של החורף הקרוב, אך כרגע מתוך חודש תשרי ועונת מאזניים תודעתנו מושקעת בדינמיקות שלנו עם האחר, בהן ביכולתנו להנות מאנרגיית החיים הבסיסית וטבענו החברתי דרך השפעה על הזולת. השמש (בנפילה) ומרקורי במאזניים מול הירח המלא מחזקים את האידיאליזם, הרגישות והאנושיות בקשרינו הבין אישיים ועלינו להשמר מהצורך שלנו ב"קהל" לרעיונותינו הנובע מרצון בהכרה בהשפעתנו, שכן הכמיהה להשפעה יכולה להתבטא גם ברדיפתה כערך עליון על פני הצדק והאמת.
השאיפה האנרגטית לאיזון והרמוניה במזל מאזניים עוזרת לנו לתקן ולאזן את מכשולי האגו המדומים על ידי נפילת השמש והתעלות שבתאי - העצמי והיעדרו בשיתופי הפעולה שלנו עם האחר.
מאזניים נקרא גם "בית הנשים" בעוד שטלה נקרא "בית החיים", הציר האנרגטי של מערכות היחסים הוא למעשה אחד של לידה ופריון, עצמאות ושותפות.
ונוס שליטת העונה בבית ה8 בעקרב מדגישה את הצורך שלנו בנאמנות, עומק רגשי ומסירות במערכות היחסים שלנו, מול נסיגת יופיטר בשור בבית ה2 מהירח שדורש את החישוב החדש ממעמקי הוויתנו ביחס לתפיסת ההרמוניה והשפע בחיינו ובפרט במערכות היחסים הקרובות שלנו.
האינטימיות המוגברת והחשיפה הטוטאלית שונוס בעקרב רוצה מצריכה התמודדות תקינה ובריאה עם מצבי לחץ ומתח נפשי. ונוס נמצאת בפתיחת הצל האנושי של הבית ה8 ובמשולש לראהו במרחב הצל הקולקטיבי של הבית ה12 בדגים, הזרימה האינטואיטיבית והמשחררת לטבענו הרגשי הנסתר תורמת לתהליכים הטרנספורמטיביים שאנו עוברים במערכות יחסינו ועולם ערכינו ומקומה של הנשמה בניהול משאבינו וקשרינו מתגבר, עלינו רק לא לפחד מעצם קיומה של הדיסהרמוניה בבואנו לתקנה.
מאדים בצל נסיגת החורף שלו בסופו של מזל תאומים ובבית ה3 מירח החג, מעיר סביבנו שיקופים חברתיים, רעיוניים ומנטליים העוזרים לנו לדייק את האופן בו אנו נותנים ביטוי מעשי לכלי תקשורתנו וכמובן בפרט בקיומן של ריבוי תפיסות ודעות עלינו לבחון את יכולתנו לנהל דיאלוג מפרה ושוויוני עם האחר.
ב20.10 יכנס מאדים לסרטן וב21.1.25 ישוב בחזרה לתאומים, שם יסיים את נסיגתו ב4.2 ויתקדם סופית לסרטן רק ב2.4. הרבה מההתרחשויות סביב חברינו, סביבתנו הקרובה, אחינו וביטוינו העצמי האותנטי מולם (או היעדרו) שעלו בחודש האחרון היוו הכנת הקרקע לזריעת נסיגת מאדים של 2025, בה על מנת לחזק ולנקות את בטחוננו הרגשי ולהגיע לשמחת חיים ואינטימיות עמוקה עם עצמנו ועם אהובינו ניאלץ לגלות סקרנות, גמישות ופתיחות בקשרינו החברתיים ולראות בדינמיקות המידיות שלנו מראה לרמות האותנטיות בהן התקיימנו בזמן שהן נוצרו. עם מאדים בסרטן נעסוק באופן שבו מצבנו הרגשי בזמן אמת ממגנט אליו אנשים בעלי תדר רגשי דומה, אך בתאומים מאדים מראה דווקא איך אנשים בעלי תדר מנטלי שונה מתמגנטים אחד לשני כשבשניהם תודעה הזקוקה ללמידה, הן על האחר והן על עצמה. על מה מותר או אסור לדבר? האם אנו צריכים ללכת על ביצים בשיחותינו עם האחר? האור הדיפלומטי של תשרי ומאזניים מתחבר להבנתו של מאדים בתאומים שאם האחר לא מעוניין לדבר אמת, זה לא משנה באיזה טון או גישה או נקודה בזמן ובמרחב ננסה לתת לה מקום וביטוי כי הגבולות התודעתיים והבגרות הרגשית של אלה התקועים בכלא הלופ הפוסט מודרני-מעקף רוחני של "אמת יחסית" רואים בכך איום קיומי על ידיעתם העצמית. זכרו שאנו עדיין בזמני המשפט הגדולים של תשרי, ואמנם סוכות זה זמן של רחמים גדולים, זהו גם דווקא זמן הבחינה הראשונה והקריטית של שורשה של שנה זאת, ממנה בעזרת השם נצמח ונלמד.
בחג הסוכות אנו יוצאים למחסה הארעי תחת חסותו ושמירתו של הבורא יתברך, מוקפים ובלתי נפרדים מבריאתו שעוטפת ושומרת עלינו בשמו.
החנייה בסוכות לאחר יציאת מצרים היתה נקודה בתהליך השחרור שלנו בו השם ביקש מאיתנו לנוח, וכמו ענני הכבוד שהנחו והאירו את דרכם במסעם הארוך, כך גם הסוכה נועדה להזכיר את סוכך הענן ששב אלינו בזמן חג הסוכות לאחר שהסתלק בחטא העגל ועם שבירת הלוחות. מנהג האושפיזין או הכנסת האורחים הרוחניים קשור באורות הצדיקים המאירים לנו בימי החג, שבת הימים קשורים בשבע הספירות ושבע הצדיקים שתיקנו אותן; אברהם ביום ה1 הוא מתקן החסד, יצחק ביום ה2 הוא מתקן הגבורה, יעקב ביום ה3 הוא מתקן התפארת, משה ביום ה4 הוא מתקן הנצח, אהרן ביום ה5 הוא מתקן ההוד, יוסף ביום השישי הוא מתקן היסוד ודוד ביום השביעי הוא מתקן המלכות. נסו להתבונן דווקא בחלקים בחיינו שאנו מרגישים שדורשים תיקון ולהקשיב לקולנו הפנימי שמסוגל כעת לדחוף אותנו קדימה לעבר שנה חדשה מלאה בתנועה, מהפנים אל החוץ, של שינוי קולקטיבי כל כך מאסיבי שאף לא אחד יוכל להתחמק מהשלת עורו והתחזקות רוחו במרחבי החיים האנושיים והלעתים מאתגרים בהם כולנו דוהרים, כפרט וכעדר, כשחקן יחיד וכמערך משפחתי. אאחל לכולנו חג שמח, שנה מדהימה ורבת צמיחה וגדילה, שיהיה ירח שמח ומסנוור ושיאיר עלינו בין רווחי הסכך ויזכיר עד כמה אנחנו שמורים, גוף, רוח ונפש. אוהבת ים ים ים ושיהיה לכולנו בהצלחה!
על כל היצירות במאמר ילידי ירח אשוויני/תחילת טלה
Comments