ירח פסח המלא של חודש ניסן מגיע ביום ד' (מחר) לפנות בוקר בשעה 01:49, באחוזת הירח סוואטי במרכזו של מזל מאזניים הוודי בה ייחודיותנו וביטוינו היצירתי פורץ הגבולות מתקיים בשליטתם המשותפת של ונוס וראהו, ראש הדרקון. חודש היציאה לחירות של ניסן ומזלו טלה מתמקדים ב"עצמי" - הגדרת אישיותנו, פעולתנו ונפרדותנו מהווים עיקר העיסוק המודע עם מעברה העונתי (והתעלותה) של השמש בטלה ובבית הראשון הקלאסי, על כן הירח המלא של פסח מתקיים בדיוק מעברו השני של גלגל המזלות, במזל מאזניים והבית ה7 הקלאסי הנוגע ל"אחר" בו השמש (האגו) שוקעת ועיבודנו הרגשי משתקף דרך מערכות היחסים הקרובות שלנו, בין אם במשפחה, עם חברים, בזוגיות או בעסקים - מתיחת הגבולות המשמעותית והעמוקה ביותר לה ה"עצמי" זוכה בחיים אלה ובה הקארמה חזקה ביותר.
השורש הרוחני העומד מאחורי הקארמה בחיינו הוא המפגש בין האינסטנקט הטבעי והמולד של הנשמה לעצמאות וריבונות אישית (טלה, נפילת שבתאי) והבחירה החופשית בשייכות ובמצב של שותפות עם הבורא והבריאה (מאזניים, התעלות שבתאי).
יציאתנו ממצרים ושחררורנו מעבדות היתה הבטחתו של האב לילדיו המתקיימת ויהי מה - במעמד הר סיני ובמתן תורה התעלנו מעל לסטטוס הטבעי ובחרנו לקבל על עצמנו מערכת חוקים, הגיון וסדר קוסמיים אשר לא מזניחים את הייחודיות של עמנו מבין גויי הארץ כמו הכרחו של כל פרט לבסס בו זמנית את דרכו האינדיבידואלית בתוך הכלל ודרך הגבולות הנתונים לו. הדואליות של ציר טלה ומאזניים נוגעת ליצר וליצירה, הזריחה והשקיעה של השמש ההפוכה במהותה לשל שבתאי - התעלות השמש בטלה מביאה לסנכרון עצמי עוצמתי במהלכו ביכולתה של הנשמה לשרוף עבור האגו אשליות רבות הנוגעות לבסיס זהותנו, אכן מרחבי האשליה פעילים ביותר השנה וחג פסח גם הוא מתמזג עם החגיגה האסטרולוגית.
בבית ה6 במזל דגים שליטת הירח ונוס (הנעלה) ושליט אחוזת הירח ראהו מכוונים חג זה בעוצמה רבה להטהרות אנרגטית עמוקה - יחד עם נסיגת מרקורי שמסתיימת למחרת הירח המלא ועם מאדים שהשתחרר מצמידותו הארוכה לשבתאי ההטהרות מגיעה מערוצים רבים במערכתנו הרגשית.
מצבים בהם התקשורת הנסתרת המתקיימת במקביל לגלויה מורגשת באופן מובהק מלמדים אותנו התבוננות הוליסטית מלאה והכרה בחלקו של המטען הרגשי החבוי בתקשורת השלמה.
האינטואיציה כה חזקה כעת אך התפיסה הרחבה והמתמזגת של דגים יכולה ללכת לאיבוד בים הזרמים האנרגטיים התת קרקעיים המתקיימים סביבה ובתוכה ולמצוא עצמה כתוצאה מכך ובהמשך הדרך במצב של התפכחות כואבת. חלק מהותי בנסיגתו של מרקורי הוא איזון הוויסות האנרגטי בין השאיפה הרוחנית לאחדות רגשית עם האחר והקשבתנו לכח חיינו לשם שימור, קידום והגנה עצמית מלאה - כשאנו באים במגע עם אדם שאין ברצוננו להתאחד איתו ברמה האנרגטית אנו מחויבים להשתמש בנפרדותנו ויחודיותנו האנרגטית על מנת לצמצם ערבוב רגשי ככל הניתן. לעתים אנו לא מעוניינים באדם עצמו, לעתים זה עניין של תזמון או מרחב, לעתים לנו עצמנו פשוט אין כח, שכן כל אינטראקציה מצריכה מאתנו להשתמש בכח חיינו - כך או כך זוהי אחריותנו האישית (והמאתגרת ביותר עבור שבתאי) ללמוד לנהל את עצמנו ברמה האינסטינקטיבית, הפיזת והישירה ביותר על מנת שנוכל לקיים את אחריותנו האישית והקארמה מול העצמי, מול האגו, מול הגוף ומכאן גם מול אלה של האחר.
ההפרדה מורגשת על ידי האחר כשמתקיימת, דבר המאפשר לו לבחור את המשך התנהלותו מולנו, אם ישחרר נוכל להתקדם הלאה, אם ימשיך לנסות לכפות אינטראקציה כח רצוננו הדינאמי עליו נשענים ערכינו ויציבותנו יבחן.
נסיגת מרקורי גילתה עבורנו נקודות טריגר ליציאה מהעבדות הרגשית בה מצאנו עצמנו בעיקר בעמדת שירות, עבודה ומתן ביקורת בונה לגבולות תקשורתנו הרגשית המבררת, המנתחת והריפוי שיכול וצריך להתקיים דרכם אם אנו מכוונים לייעול מלא של התנהלותנו האישית, המנטלית והרגשית במערכות היחסים האישיות שלנו. לקראת סוף הנסיגה עשויה לצוף חרדה סביב אובדן חלק מהותי בזהותנו האישית אם נשחרר הצמדותנו ועקשנותנו להתנהל כפי שהתרגלנו, גם כשהרגלינו מובילים ליצירת דינמיקות חוזרות בהן אנו מוצאים עצמנו מותשים אנרגטית. דימוינו העצמי זוכה להעצמה דרך פתיחת הלב האדירה של ונוס הנעלה על הגנדנטה בין דגים לטלה אך איננו מבינים עדיין מה מתנקה מתודעתנו משום שהתפיסה כה אינטואיטיבית עבור מרקורי הנופל, הסדר וההגיון של האירועים בשלושת השבועות האחרונים יתבהר בתחילת מאי כשישוב לפעולה המהירה, הישירה והאינסטינקטיבית של טלה ויצא מטווח הנסיגה המערבבת/מחברת שעברנו. הדרך לצאת מחרדת הביצוע היא תיעול השכל הנופל ללב המתרחב - התמקדות מנטלית בהערכת התרומה וההחלמה המגיעה ממערכות היחסים והאינטראקציות בהן ביכולתנו לשחרר אחיזתנו ולהיות באמון מלא ואמונה חזקה, לא רק בשיא ההרמוניה אלא דווקא בזמני הערבוב והבלבול, ההשלכה והשחזור, התעוררות הזכרון.
בבית ה7 ומול הירח המלא נמצאים השמש בנקודת התעלותה ויופיטר בסוף מעברו בטלה - עם כניסתו של יופיטר החונך והמיטיב למזל טלה במאי שעבר פגש בראהו, ראש הדרקון שכיוון אותנו לפריצת גבולותינו דרך הקפיצה לתוך הפחד, הלא מוכר ואי הנוחות, סוף מעברו עם זאת מתקיים בצמידות להתעלותה של השמש, הנשמה המפציעה בטלה ובבית ה1 הקלאסי הנוגע להתפתחות ה"עצמי", האגו ואינסטינקט החיים והיצירה הייחודי לנו בחיים אלה.
ניסן מלא הזדמנויות להשקפה והתבוננות בדרכנו להגשמה עצמית, זו שאנו מקיימים (שמש) וזו אליה אנו שואפים (יופיטר) - הטבעית והנרכשת, המולדת והנלמדת.
השמש ויופיטר מייצגים גם את דמות האב בחיינו והדמיון בינינו ובין אבינו בהתנהלותנו האישית והאינטימית כמו המקצועית והאחראית נובעת בחג זה מתוך האמונה בריפוי, בתמיכה, בחינוך מחדש ובתבונה הרבה היכולים להגיע דרך ביטוינו העצמי היצירתי והאותנטי בשיתופי הפעולה שלנו.
הירח המלא של פסח מאפשר לנו לחתוך בדיבור או במעשה את האמונות המגבילות בנוגע לתפקידנו במערכות יחסים - מתי הנסיון להגיע לפשרה והרמוניה מעכב ומדכא אותנו ומתי הוא תומך בריפוינו האישי?
האמת הגבוהה נמצאת כאן ועכשיו (בעיקר מול גברים), את שורש האשליה והאמונה המגבילה (בעיקר מול נשים) נוכל לאתר גם בהתרחשויות האביב/קיץ שעבר, כשצמידותו של יופיטר לראהו עדיין פעלה עלינו. עם תמיכה כל כך חזקה ממזל דגים בירח זה (כולל ראהו עצמו) הגישה ל"מסע בזמן" בתודעתנו וגופנו הרגשי אחורה למקום בו היינו באביב שעבר (ובאלה שלפניו) מגיעה מכל כיוון, פסח הוא שורש הקארמה הקולקטיבית והאישית שלנו, הקונטקסט הטבעי שלנו - המפגש בין הגדרה מולדת ונבחרת.
בבית האינטיליגנציה היצירתית והקארמה החיובית ה5 נמצא שבתאי בדלי המביא לעיכובים מסוימים בביטוינו היצירתי שנועדו לדייק עבורנו את הויז'ן, התמונה הגדולה של דימוינו העצמי היצירתי והכוונות העומדות מאחורי פעולותיו.
התודעה הקולקטיבית אותם שבתאי ודלי מייצגים מעט פצועה כיום ביכולתה להכיר בייחודיותו של כל פרט בתוך האחדות, בעיקר אלה הנתפסים בעיניה כחריגים, מרדנים או מאיימים על הסדר הקיים של הדברים - כדי ששינוי ממשי לטובה יקרה ברמה התודעתית הקבוצתית על הפרטים עצמם להיות סוכני השינוי, אם הם נאלצים להתכופף תחת אידיאולוגיה שאינם מסכימים איתה השינוי לא יהיה יציב דיו לשרוד בראי הזמן והפעולה תתבצע מתוך פחד ולא תוכל לייצר פתח לאהבה ויצירה.
הבית ה5 הוא קולנו היצירתי, על אף שליטתו של שבתאי המצמצם קולו היצירתי של הדלי אינו מוגבל כלל על ידיו אלא דווקא מוגבר, שכן עבור הדלי ביטויו העצמי התודעתי והאינטלקטואלי הוא למעשה אחריות אישית ודרך חיים.
זכרו ששבתאי לא מונע דבר, רק מעכב - כמייצג הקארמה הוא פועל מתת הכרתנו ומטעננו הנשמתי ומציב בפנינו מכשולים או גבולות על מנת שנלמד כיצד להתגבר עליהם ולהתנהל מולם.
השיעורים הלעתים סיזיפים של שבתאי נועדו לעורר בנו נחישות אך גם יושרה, כדי שנוכל לקבל את שמגיע לנו בזמן הנכון ועם הבנה עמוקה, ברורה ויציבה על אחריותנו בתחום בו הוא "מעביד" אותנו - הקארמה של השיעבוד היא תמיד יצירת שורש ההבנה של היציאה לחירות ברמה האינטימית, המעשית והיעילה ביותר.
בבית השחרור הגדול (מוקשה) ה12 נמצא קטו בידה של הבתולה ומייצג את המטען הקארמתי של מאורעות ירח מלא זה - שבירת דפוסי השימור העצמי.
ככל שננסה להיאחז יותר באופן בו אנו רגילים "לדאוג לעצמנו" כך נתרחק מהאמת על מצבנו הבריאותי, הנפשי והרוחני בזמן אמת.
כולנו תוצר של אבותינו ואמהותינו, אך אנו גם יצירה עצמאית בפני עצמנו שנועדה להתפתח, לצמוח, להשתנות ולצאת לחופשי מדפוסי שורשיה המביאים עליה חולי או מחסור.
קשרים ואינטראקציות עם נשים ישקפו לנו בחג זה את ההבדל בין אשליית השיעבוד ה"נוחה" לאמת העצמאות ה"מאתגרת" - האשליה מעכבת בעוד שהאמת מקדמת, השימוש והתכלית שונים אך שתיהן עשויות מאותו חומר גלם בבירור זנב הדרקון בבתולה - תפיסה והגדרה מנטלית.
האמונה מחזקת ומדייקת את האמת, אך כמובן שעם האשליה זוהי גם אמונה שמעכבת אותנו - כשאנו מרגישים שאנו קורבן לשיעבוד זוהי האמונה באשליה שמדברת, כשאנו מאמינים שאנו בני חורין אנו יכולים לקדם עצמנו לעבר גילום מלא יותר של אמת זאת אליה עלינו לשאוף בכל שנה מחדש עם התעוררות והתעלות האגו והצורך המחזורי שלו לצאת לחופשי, שכן נטייתנו המולדת למצוא עצמנו משועבדים לשלל רעיונות, תפיסות ודרכי התנהגות שאינם מועילים לנו ואף פוגעים בנו.
תהליכי ההרס העצמי ההכרחיים לשם בריאותנו הארצית והרוחני הם הסוד של ציר בתולה ודגים, ראהו בדגים מכניס למערכתנו הארצית שפע רב של התמודדויות לא נוחות ובלתי ניתנות להכחשה, קטו בבתולה עוזר לנו לטהר את צורת התמודדותנו המנטלית והרגשית עם המצב החריג והנפיץ ברמה האישית והקולקטיבית, דבר המאזן ושומר על בריאותנו וחיבורנו הרוחני לעצמנו, לבורא וליתר הבריאה.
המקום בו נפגשים בתולה ודגים הוא הידיעה האינטואיטיבית שאמונה כמו אהבה מצריכות עבודה מתמדת, זוהי הקארמה הבלתי משתנה בחיינו האישיים ומול הזולת - ההחלשה של השכל וההעצמה של הלב בדגים נועדה לאפשר לאינטואיציה להוביל את הדרך עבור האינטלקט שהלך לאיבוד בנסיגה זאת על מנת להתגלות מחדש חד, יעיל ואותנטי יותר לצורתו השלמה.
ההטהרות לה קטו מביא בבתולה נוגעת עדיין למאורעות סביב ליקוי החמה האחרון בראש החודש בדגים והובלת הלב במהלך ניקוי האגו הוא עיקר ירח מלא זה וחג פסח בכלל.
ירח ונוסיאני במאזניים בזמן התעלות ונוס על הגנדנטה (קשר קארמתי) המאפסת של הגלגל הוא סנכרון מופלא המבקש לעזור לנו לנקות ממערכתנו תסכול, חרדה, זעם, בלבול וקורבנות על פי תורתה של ונוס - אם לא נחוש בגופנו את הרגש במלואו, לא נוכל להתקדם הלאה ולהביא לשינוי מהותי בתחושותינו.
לא נוכל להרגיש בטוחים ונינוחים מספיק בכל מצב לחוות את רגשותינו במלואם, לעתים ישנן התמודדויות ומצבים המאלצים אותנו "לשלוט" בביטוי תגובתנו המידית ממגוון סיבות אך אם נהפוך את מנגנון ה"שליטה העצמית" לדפוס ומסגרת התנהגות שגרתית, גם הנטייה להדחקה רגשית תהפוך יום יומית ובשלב מסוים תקבל את ביטויה ברבדים הנפשיים והפיזיים כחוסר הרמוניה או (לא עלינו) חולי.
ישנו שיעבוד חיצוני וישנו שיעבוד פנימי - על כל אחד ואחת מאיתנו להכיר תודה ולזכור את יציאתנו לחירות בחג זה, השורש הרוחני והבין דורי של עמנו ותרבותנו, אחת הדרכים לעשות זאת היא לנצל את האנרגיה של פסח לשם תרגול יציאה מחודשת לחופשי מהכבלים שאנו עצמנו מקיימים בחיינו.
נאמר שבגלל האנרגיה של זמן זה הוא נבחר ליציאתנו ממצרים ולא שיציאת מצרים היא זו שהפכה זמן זה לכל כך פורה עבור השחרור המחזורי והנסי של ניסן - גם אם בזמננו אנו ישנן דמויות שמזכירות לנו את מצרים ופרעה העבודה האמיתית היא מול המצרים והפרעה שבפנימיותנו, בתודעתנו, בלבנו ובגופנו.
עליית ונוס תמיד מהדהדת את שורשו של משה רבנו ומורנו - תנו לזרמים של המים המקיפים לעשות את שלהם, הקשיבו לזרמים הפנימיים בכם בסבלנות רבה וכשיגיע הרגע, כשנבין את המה כמו את האיך, תגיע גם הקפיצה.
שיהיה לנו ירח מבורך וחג מצות שמח! אוהבת ים (ים) ים, שיהיה שחרור נעים והמון ב ה צ ל ח ה !
על כל היצירות במאמר זה ילידי ירח מאזניים בסוואטי.
Comments